Махиня Наталія Володимирівна

Наукова ступінь: доктор педагогічних наук

Вчене звання: професор

Посада: декан факультету гуманітарних технологій

Сфера наукових інтересів: порівняльна педагогіка, інновації вищої школи, методика навчання дорослих

Перелік курсів, що читаються: Англійська мова, Ділова англійська мова, Наукова іноземна мова.

Монографії

1. Махиня Н. Освіта дорослих у країнах ЄС та в Україні: історія і сучасність. Монографія. Черкаси : видавець ФОП Гордієнко Є. І., 2018. 292 с.

2. Махиня Н. В. Підготовка фахівців соціальної сфери та соціальна освіта дорослих у країнах Євросоюзу : колективна монографія. Соціальне забезпечення в контексті вступу в ЄС. Київ : Видавничий дім «Кондор», 2017. С. 159–184.

 

Науково-методичні посібники

3. Махиня Н. В. Педагогічна освіта у Німеччині: історія та сучасність (методичні рекомендації для студентів, магістрантів, викладачів вищих навчальних закладів).Черкаси: Видавництво ЧНУ імені Богдана Хмельницького, 2008. 64 с.

4. Махиня Н. В. Педагогічна освіта у Німеччині: історія та сучасність: Навчальний посібник з грифом Міністерства освіти і науки України (лист від 10.01.2009 р. № 1.4/18-г-146). Черкаси: ЧДТУ, 2010. 296 с.

5. Махиня Н. В. TeachingEnglishforAdultLearners. Методичні рекомендації до самостійної роботи з дисципліни «Практика англійської мови» для здобувачів освітнього ступеня «магістр» спеціальностей 035.10 Прикладна лінгвістика та 072 Фінанси, банківська справа та страхування. Черкаси : ЧДТУ, 2017. 35 с.

6. Махиня Н. В. Освіта дорослих у країнах Європейського Союзу : навчальний посібник. Черкаси : видавець ФОП Гордієнко Є. І., 2018. 152 с.

7. MakhyniaN. FreewayEnglishforstudentsofnon-linguistic specialisms (upper-intermediate level).[Вид. друге, доп.]. Черкаси : ДП «Черкаський ЦНТІ», 2013. 400 с. Англ. та укр. мовами.

8. MakhyniaN. FreewayEnglish(intermediatelevel) forstudentsofnon-linguisticspecialisms. Черкас держ. технол. ун-т. Черкаси : Видавець ФОП Гордієнко Є. І., 2018. 224 с. Англ. та укр. мовами.

9. Махиня Н. В. Навчально-методичний посібник із дисципліни «Іноземна мова для ділового спілкування» для здобувачів освітнього ступеня «магістр» спеціальності 232 – Соціальне забезпечення. Черкаси : ЧДТУ. 70 с.

 

 

Навчально-методичні праці

10. Збірник текстів та практичних завдань з англійської мови для студентів денної форми навчання напряму підготовки «Міжнародна економіка» / Укл. Махиня Н.В., Фрондзей Я.Р.Черкаси: ЧДТУ, 2011.

11. Конспект лекцій та практичні завдання з англійської мови для студентів заочної форми навчання напряму підготовки «Міжнародна економіка» / Укл. Махиня Н.В., Ускова Л.В., Фрондзей Я.Р. Черкаси: ЧДТУ, 2011.

12. Збірник текстів та завдань з дисципліни «Іноземна мова професійного спрямування» для студентів спеціальності 7.050103 – «Міжнародна економіка» / Укл. Махиня Н.В. Черкаси: ЧДТУ, 2012.

13. Конспект лекцій та контрольні роботи з курсу «Ділова іноземна мова» для студентів економічних спеціальностей / Укл. Колесник Д.М., Махиня Н.В., Ігнатьєва О.С. Черкаси: ЧДТУ, 2011.

14. Збірник текстів та практичних завдань з англійської мови для студентів напряму підготовки 6.051301 «Хімічна технологія» / Укл. Махиня Н.В. Черкаси: ЧДТУ, 2011.

15. The Building Construction and Materials– Збірник текстів та завдань для студентів будівельного факультету напряму підготовки 6.060101 «Будівництво» / Укл. Махиня Н.В., Цехмистренко О.В. Черкаси: ЧДТУ, 2011.

16. Збірник текстів ба завдань для студентів напряму підготовки 6.051701 «Харчові технології та інженерія» / Укл. Махиня Н.В., Ланських О.Б., Куроченко Ю.С. Черкаси: ЧДТУ, 2011.

17. ProfessionalEnglish. Посібник з англійської мови за професійним спрямуванням для студентів спеціальності 8.030503 – «Міжнародна економіка» / Махиня Н.В. Черкаси: ЧДТУ, 2013.

 

Статті у наукових фахових виданнях

18. Махиня Н. В. Професійна підготовка вчителя у Німеччині: Тенденції становлення та розвитку.Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики: зб. наук. праць. Київ : НПУ, 2003. Вип. 9.С. 65–73.

19. Махиня Н. В. Система професійної підготовки вчителя у Німеччині.Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. праць.Черкаси: ЧНУ, 2005. Вип. 75.С. 117–120.

20. Махиня Н. В. Особливості післядипломної освіти педагогів у ФРН.Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. праць.Черкаси: ЧНУ, 2006. Вип. 81. С. 92–95.

21. Махиня Н. В. Модерація в системі підвищення кваліфікації учителів Німеччини.Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. праць.Черкаси: ЧНУ, 2006. Вип 88.С. 154–159.

22. Махиня Н. В. Система підготовки педагогічних кадрів у Німеччині.Педагогічний процес: теорія і практика. зб. наук. праць. Київ :Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, 2007. Вип. 3.С. 109–120.

23. Махиня Н. В. Реформування процесу підготовки учителів на педагогічних факультетах в університетах Німеччини.Сучасні тенденції розвитку освіти в Україні та за кордоном.Вісник Прикарпатського університету. Івано-Франківськ : 2007.С. 239–246.

24. Махиня Н. В. Розробка моделі гуманістичного учителя у педагогічній системі Німеччини.Гуманізація навчально-виховного процесу: зб. наук. праць. Слов’янськ: СДПУ, 2008. Вип. 39.С. 83–87.

25. Махиня Н. В. Особливості підготовки вчителя-професіонала в німецькихуніверситетах.Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. праць.Черкаси: ЧНУ, 2008. Вип. 93. С. 65–69.

26. Махиня Н. В. Система цінностей у німецькій педагогічній освіті.Зб. наук. праць. Педагогічні науки. Випуск 54. – Херсонський державний університет, 2009. – С. 195–199.

27. Махиня Н. В. Педагогічна освіта в Німеччині: стереотипи та труднощі.Вісник Черкаського національного університету. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. праць.Черкаси: ЧНУ, 2009. Вип. 163.С. 50–52.

28. Махиня Н. В. Особливості навчання іншомовного професійного спілкування студентів немовнихспеціальностей.Гуманітарний вісник. Серія: Педагогічні науки: Всеукр. зб. наук. праць.Черкаси: ЧДТУ, 2009. Число 13. Вип.1.С. 94–99.

29. Махиня Н. В. Особенности гендерного воспитания в Германии.Вектор науки: Сб. науч. трудов.Тольятти: ТГУ, 2009. № 6(9).С. 75–77.

30. Махиня Н. В. Моделі професійної підготовки вчителя у Німеччині.Науковий вісник: Зб. наук. праць.Одеса: ПДПУ ім. К. Д. Ушинського, 2009. № 3.С. 82–86.

31. Махиня Н. В. Освітній менеджмент в умовах побудови європейського освітнього простору.Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. праць. Черкаси: ЧНУ, 2010.Вип. 189.С. 81–85.

32. Махиня Н. В. Застосування інноваційних інтерактивних методів навчання у процесі викладання іноземної мови.Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. праць. Черкаси: ЧНУ, 2011. Вип. 199.С. 81–85.

33. Махиня Н. В., Ткаченко Л. М. Мотиви та стимулювання процесу освіти дорослих. Гуманітарний вісник. Випуск 27, Том VI(39) : Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». Київ : Гнозис, 2012. С. 296–303.

34. Махиня Н. В., Ткаченко Л. М. Психолого-педагогічні умови запровадження європейських стандартів освіти дорослих в Україні. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Г. Сковороди». Випуск 27, Том VІI(40) : Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». Київ : Гнозис, 2012. С. 206–214.

35. Махиня Н. В. Освіта дорослих у контексті професійної підготовки фахівця: загальноєвропейські тенденції. Теор. та наук.-метод. часопис «Вища освіта України». – № 3 (Додаток 1). Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». Київ : Вид-во «Вища освіта України», 2012. С. 297–302.

36. MakhinyaN., TkachenkoL. Teachingadultscommunicativecompetencethroughthefourskills: afocusonintercultural competence.Наукові запискиСерія: «Філологічна». Вип. № 33. Острог : Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2013. С. 158–161.

37. Махиня Н. В., Ткаченко Л. М. Застосування біографічного підходу в системі освіти дорослих в Німеччині. Вісник Черкаського університетуСерія: Педагогічні науки : зб. наук. праць. Черкаси : ЧНУ, 2013. Вип. 15(268). С. 57–62.

38. Махиня Н. В. Особливості поглядів німецьких науковців на основні дефініції освіти дорослих в умовах європейської інтеграції. Педагогічна освіта: теорія і практика. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Вип. 13. Кам’янець-Подільський, 2013. С. 97–101.

39. Махиня Н. В. Освіта дорослих у Європі: сутність, підходи та функції. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». Додаток 1 до вип. 29. Тематичний випуск «Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання». Київ : Гнозис, 2013. С. 477–483.

40. Махиня Н. В. Практика неперервної освіти викладачів іноземної мови у країнах Євросоюзу. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Г. Сковороди». Додаток до вип. 31, Том VІI(49). Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». Київ : Гнозис, 2013. С. 71–77.

41. Махиня Н. В. Інституційна структура освіти дорослих: досвід Німеччини. Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки : науковий журнал. Черкаси : ЧНУ, 2014. № 3(296). С. 84–86.

42. Махиня Н. В. Освіта дорослих у загальній системі неперервної освіти: окремі визначення та потрактування. Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки : науковий журнал. Черкаси : ЧНУ, 2014. № 1(294). С. 123–129.

43. Махиня Н. В. Особливості та перспективи розвитку системи освіти дорослих у Франції. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Г. Сковороди». Додаток 3 до вип. 31. Тематичний випуск «Проблеми емпіричних досліджень у психології, Випуск 8». Київ : Гнозис, 2014. С. 466–472.

44. Махиня Н. В. Організація освіти дорослих у країнах Балтії. Вища освіта України. Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». Київ – Кіровоград, 2014. № 3, Додаток 2, том 2. С. 387–391.

45. Махиня Н. В. Освіта дорослих у ретроспективі: європейський історичний аспект питання. Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія «Педагогіка. Соціальна робота». Ужгород, 2015. Вип. 37. С. 111–113.

46. Махиня Н. В. Професійний педагогічний розвиток онлайн у системі освіти дорослих (на прикладі учителів іноземних мов). Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки : науковий журнал. Черкаси : ЧНУ, 2015. № 36 (369). С. 58–64.

47. Махиня Н. В. Європейський глосарій освіти дорослих. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал. Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. № 9 (53). С. 98–106.

48. Махиня Н. В. Організація неформальної освіти дорослих на прикладі підготовки ІТ-спеціалістів у м. Черкаси. Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки : науковий журнал. Черкаси : ЧНУ, 2016. № (11). С. 40–47.

49. Махиня Н. В. Сучасний стан законодавчого супроводу освіти дорослих в Україні. Науковий вісник Миколаївського національного університету ім. В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки : зб. наук. пр. / за ред проф. Т. Степанової. № 1 (60). Миколаїв : МНУ імені В. О. Сухомлинського, 2018. С. 187–193.

50. Махиня Н. В. Особливості соціальної інклюзії в освіті дорослих: основні визначення та підходи. Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки : науковий журнал. Черкаси : ЧНУ, 2018. № 13. С. 77–84.

51. MakhinyaN. Designingandmanagingapatternofadultlearningexperience.Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки: науковий журнал. Черкаси : ЧНУ, 2018. № 11. С. 40–47.

52. MakhinyaN. CurrenttendenciesofadulteducationinEUbasedontheconclusionsofEAEA’scountryreport.Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки: науковий журнал. Черкаси: ЧНУ, 2018. № 16. С. 31–36.

 

Статті в зарубіжних виданнях та виданнях, включених
до міжнародних наукометричних баз

53. Махиня Н. В. Нормативно-правовое сопровождение образования взрослых в странах Евросоюза. Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология : ежеквартальный научный журнал. Тольятти, 2013. № 3 (14). С. 172–175.

54. Махиня Н. В.Особливості освіти дорослих у країнах Європейського Союзу. ScienceandEducationaNewDimentionSocietyforCulturalandScientificProgressinCentralandEasternEurope. Hungary, Budapest, 2013. P. 141–143.

55. Makhinya N. Lifelong learning programs in European Union: main directions and country differences. Nauka i Studia: Pedagogika, psychologie a sociologie. Poland, Przemysl, 2014. № 2 (112). P. 65–69.

56. Махиня Н. В. Психологические и социальные условия развития системы образования взрослых. Современная наука: актуальные проблемы теории и практикиСерия: Гуманитарные науки : научно-практический журнал. М. : ООО«Научныетехнологии», 2014. № 1–2. С. 59–62.

57. Makhinya N. The development of adult education system in Ukraine: basic stages and modern structure. American Journal of Educational Research. Special issue on “Ensuring the Quality of Higher Education” Vol. 2, Nо 12B, December 2014. Science and Education Publishing Co., LTD, USA. P. 11–16.

58. Махиня Н. В. Європейські перспективи розвитку освіти дорослих: стратегія «Європа 2020». ScienceandEducationaNewDimensionPedagogyandPsychology. IV(38), Issue: 77. Hungary, Budapest, 2016. Р. 53–57.

 

Матеріали і тези конференцій

59. Махиня Н. В. Реформування процесу підготовки учителів на педагогічних факультетах в університетах Німеччини. Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні тенденції розвитку освіти в Україні та за кордоном». Горлівський державний педагогічний інститут іноземних мов. Івано-Франківськ : 2007. С. 239–246.

60. Махиня Н. В. Постать учителя-професіонала в німецькій системі освіти.Зб. матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції «Викладач і студент: суб’єкт-суб’єктні відносини». Черкаси : ЧНУ, 2008. С. 158–159.

61. Махиня Н. В. Система підвищення кваліфікації педагогічних кадрів у Німеччині.Зб. матеріалів Всеукр. науково-практичної конференції «Вища школа України: проблеми модернізації навчально-виховного процесу». Черкаси: ЧНУ, 2009.С. 46–47.

62. Махиня Н. В. Підготовка модераторів у системі підвищення кваліфікації учителівНімеччини.Зб. матеріалів Всеукр. науково-практичної конференції «Викладач і студент: проблеми ефективної співпраці». Черкаси: ЧНУ, 2009.С. 25–27.

63. Махиня Н. В. Цінності німецької педагогічної освіти. Матеріали 16 Всеукраїнських педагогічних читань «Сухомлинський у діалозі з сучасністю: ціннісні виміри в освіті», Херсон : 2009.С. 195–199.

64. Махиня Н. В. Проблеми педагогічної освіти в Німеччині та шляхи їх вирішення.Зб. матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції «Викладач і студент: умови особистісного і професійного зростання».Черкаси: ЧНУ, 29-30 жовтня, 2009.С. 24–25.

65. Махиня Н. В. ВНЗ Німеччини: особливості освітнього менеджменту в умовах побудови Європейського освітнього простору. Матеріали Всеукр.науково-практичної конференції «Правове регулювання вищої освіти України: сучасний стан та перспективи розвитку».Київ: Європейський університет, 22 грудня 2009.С. 140–144.

66. Махиня Н. В. Особливості академічної мобільності студентів німецьких ВНЗ в умовах євроінтеграції.Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Академическая мобильность – важный фактор образовательной евроинтеграции Украины».Харків: НУА, 16-19 листопада 2010.С. 134-140.

67. Махиня Н. В. Adulteducation: groupworkinteachingforeignlanguages. Зб. наук. праць, матеріалів 17-ї Міжнародної конференції «Englishinglobalizedworld». Кам’янець-Подільський : КПНУ, 15–16 березня 2012. С.105–107.

68. Махиня Н. В., Ткаченко Л. Н. Особенности обучения взрослых в высших учебных заведениях.Сборник научных статей по итогам Международной заочной научно-практической конференции «Современные тенденции экономики, управления, права, социологии, образования, медицины, физики, математики: новый взгляд». СПб, 27–28 февраля 2013. С. 185–187.

69. Махиня Н. В. Особливості новітніх підходів до розвитку освіти дорослих у Німеччині. Матеріали Першої Міжнародної Інтернет-конференції «Дидактика Яна Амоса Коменського: від минулого до сьогодення». 22 лютого 2013 року. Вісник лабораторії дидактики імені Я. А. Коменського. Умань: ПП Жовтий О. О., 2013. С. 23–25.

70. MakhyniaN. Thedevelopmentofwritingskillsforadultlearners.Зб. наук. праць, матеріалів 18-ї Національної конференції TESOL«GlobalEnglish– GlobalDecisions». Севастополь : Рибест, 12–13 квітня 2013. С. 194–195.

71. Махиня Н. В., Ткаченко Л. М. Проблеми та перспективи законодавчого забезпечення освіти дорослих в Україні.Тези доповідей міжнародної науково-практичної конференції «Вища школа: інтеграція і співробітництво освітніх систем». 25–26 квітня 2013 року. Черкаси: Черкаський національний університет імені Б. Хмельницького, 2013. С. 29–31.

72. Махиня Н. В., Ткаченко Л. М. Освіта дорослих: проблеми та перспективи.Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні тенденції розвитку освіти дорослих в європейському просторі». 24–29 березня 2013 року. Черкаси: Черкаський національний університет імені Б. Хмельницького, 2013. С. 110–113.

73. Махиня Н. В. Общеевропейские особенности образования взрослых в контексте профессиональной подготовки специалистов.Материалы VII Международной научно-практической конференции «Инновационные процессы на производстве и в профессиональном образовании: теоретический и компетентностный аспект». 25 апреля 2013 года. Первоуральск, 2013. С. 82–84.

74. MakhyniaN. Levelupgradinginactiveemployment: Europeanaspect. Збірник матеріалів І Міжнародної науково-методичної конференції «Проблеми інноватизації вищої професійної освіти». 3–5 червня 2013 року. Дніпродзержинськ : Дніпродзержинський державний технічний університет, 2013. С. 105–108.

75. Махиня Н. В. Сутність та форми освіти дорослих у країнах Євросоюзу. Матеріали Другої Міжнародної Інтернет-конференції «Сучасні тенденції використання дидактичних ідей Яна Амоса Коменського». 26 квітня 2013 року. Вісник польсько-української науково-дослідної лабораторії дидактики імені Я. А. Коменського. Умань : ПП Жовтий О. О., 2013. С. 46–47.

76. Махиня Н. В. Теоретико-исторические традиции становления системы образования взрослых в Европе. Материалы Х Международной научно-практической конференции «Современные исследования и развитие». 17–25 января 2014 года. 13 том. Болгария, София : «Бял ГРАД-БГ», 2014. С. 25–26.

77. Махиня Н. В. Опыт организации последипломного образования в Евросоюзе: Европейская ассоциация образования взрослых. Материалы ІІІ Международной научно-практической конференции «21 век: фундаментальная наука и технологии». 23–24 января 2014 года. М. : spcAcademic, CreateSpace, NorthCharleston, SC, USA, 2014. С. 61–63.

78. MakhinyaN.LifelonglearningprogramsinEU. Матеріали 19-ї Міжнародної конференції TESOL«TheglobalEnglishteacherImprovingwhatworksandfixingwhatdoesnt». Кіровоград : ПП «Центр оперативної поліграфії» Авангард», 25–26 квітня 2014. С. 82–83.

79. Махиня Н. В. Неперервна освіта: коригування цілей та компетенцій. Збірник доповідей і тез Міжнародної науково-практичної конференції «Викладач і студент: умови особистісно-професійного зростання». Черкаси, ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 22–23 травня 2014. С. 150–151.

80. Махиня Н. В. Освіта дорослих: навчання на робочому місці як один із методів ефективного набуття кваліфікації. Матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Розвиток соціально-гуманітарної освіти і науки в контексті модернізації вітчизняної вищої школи». Дніпропетровськ, ДНУ імені Олеся Гончара, 26 грудня 2014. С. 32–33.

81. MakhinyaN. PeculiaritiesofteachingEnglishforadultlearners. Збірник наукових праць ХХ Міжнародної конференції TESOL«UkraineNewVistasofResearchandTeaching». – Черкаси, ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 29–30 квітня 2015. ФОП Третяков О. М. С. 48–49.

82. Махиня Н. В. Університетська та неформальна освіта дорослих у країнах Євросоюзу. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Університетська педагогічна освіта: історія, теорія і перспективи розвитку в умовах глобалізації». Одеса, Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 11 вересня 2015. С. 21–23.

83. Махиня Н. В. OnlinepossibilitiesofprofessionaldevelopmentforadultEFLeducators. Тези доповідей XXIконвенції TESOL-Ukraine«GlobalChangesinUkraineGlobalChangesinEnglishTeachinginUkraine». Львів, Львівський національний університет ім. І. Франка, 24–25 березня 2016. ПП «Марусич», 2016. С. 120–121.

84. Махиня Н. В. Теоретичні концепції розвитку освіти дорослих у контексті професійної освіти. Матеріали доповідей та повідомлень Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми сучасної соціології, соціальної роботи та професійної підготовки фахівців». Ужгород, Ужгородський національний університет, 16 вересня 2016 року. С. 107–109.

85. Махиня Н. В. Самоменеджмент та саморефлексія при професійній підготовці ІТ-фахівців у системі неформальної освіти дорослих. «Управлінсько-педагогічні аспекти професійної діяльності викладача вищої школи» : Збірник матеріалів Перших науково-практичних читань. 15 грудня 2016 р. Черкаси : Вид-во Ю. А. Чабаненко, 2016. С. 111–114.

86. Махиня Н. Неформальна освіта дорослих в Україні: виклики та перспективи розвитку. Зб. наукових праць за матеріалами Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасна наука і освіта: нові реалії і наукові рішення». Варненський університет менеджменту, Болгарія, 1–13 липня 2017 р. С. 227–238.

87. Махиня Н. В. Принципи організації роботи неформального університету. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «NewTopScience». Карпати, Синевир, 17–19 листопада 2017 р. С. 70–73.

88. Махиня Н. В. Післядипломна педагогічна освіта в Італії. Збірник матеріалів ІІ всеукраїнських педагогічних читань «Діалогічний простір взаємодії суб’єктів освітнього процесу: філософський, соціокультурний і психодидактичний аспекти». 22 листопада 2017 р. Черкаси : Вид-во Ю. А. Чабаненко, 2017. С. 126–12